Utarbeid en enkel innsjekkingsprosess som fungerer hver gang

Gjestene dine bør kunne få tilgang til stedet ditt uten problemer.
Av Airbnb 31. mai 2023
Leselengde 1 min
Oppdatert 31. mai 2023

I grunnreglene for verter står det at bør du gi gjestene den informasjonen de trenger for å få tilgang til stedet ditt ved innsjekking og gjennom hele oppholdet. Vellykkede verter tilbyr ofte innsjekking uten vert ved hjelp av enheter som smartlåser, tastaturlåser eller nøkkelbokser, og de har en reserveplan i tilfelle noe går galt.

Gjør innsjekkingen enkel

Gjør innsjekkingen enkel, og test den for å bekrefte at den fungerer godt for alle gjester, hver gang.

  • Bruk Airbnb-appen til å legge til trinnvise innsjekkingsinstruksjoner i annonsen. Appen ber deg om bilder av innsjekkingsprosessen og kortfattede instruksjonsnotater, som gjestene enkelt har tilgang til.

  • Skriv inn riktig adresse og PIN-kode. Hvis stedet ligger avsides til eller det ikke er telefonforbindelse i nærheten, bør du ta med nøyaktige veibeskrivelser for å unngå forvirring.

  • Send innsjekkingsinstruksjonene tre dager i forveien. Be om bekreftelse på at gjestene har mottatt dem, og hør om de har noen spørsmål.

  • Vær tilgjengelig på innsjekkingstidspunktet. Det er lurt å være tilgjengelig så du kan feilsøke med en gang hvis noe ikke går som det skal.

Alternativer til nøkler

En måte å gjøre innsjekking enkelt på er å installere en smartlås eller tastaturlås som gjestene kan bruke til å låse opp inngangsdøren med en kode. Før hver innsjekking kan du endre koden og sende gjesten et unikt nummer.

Dobbeltsjekk regelmessig at alle systemer fungerer. Enten du er avhengig av enheter eller tar imot gjestene personlig, er det best å ha en nøkkelboks med en kopi-nøkkel.

Airbnb
31. mai 2023
Var dette nyttig?