Grunner til at reservasjonsforespørselen kan ha blitt avslått av verten
Verter kan kanskje ikke imøtekomme alle forespørsler de får. Det er derfor noen verter krever at gjester ber om å få bestille et opphold. Når gjestene har gjort det, har verter 24 timer på seg til å svare på reservasjonsforespørselen.
Grunner til at verter kan avvise reservasjonsforespørsler
Det å forstå hvorfor verter avviser reservasjonsforespørsler kan bidra til å forberede gjester på en vellykket bestilling. Her er noen vanlige årsaker til at en vert kan avvise en forespørsel:
- Gjesten har ingen anmeldelser eller negative anmeldelser. Verter stoler ofte på gjestenes tidligere anmeldelser for å vurdere pålitelighet og forenlighet med husreglene.
- Spesielle forespørsler som verten ikke kan imøtekomme. Noen ganger har gjester spesielle forespørsler som går utover det som tilbys i utleiestedet, for eksempel tidlig innsjekking, sen utsjekking, ekstra fasiliteter, ekstra parkering eller overnatting for flere personer enn hva som tillates på stedet. Hvis disse forespørslene ikke kan imøtekommes av verten, kan forespørselen bli avvist.
- Datoene er ikke tilgjengelige. Av og til kan en reservasjonsforespørsel avvises hvis vertens kalender ikke er oppdatert, og datoene faktisk ikke er tilgjengelige.
- Gjesten bestiller på vegne av noen andre. Forespørsler gjort på vegne av andre, som familiemedlemmer eller venner, er ikke tillatt på Airbnb.
- Uklar kommunikasjon eller mangel på åpenhet. Å be om å få bestille uten å oppgi informasjon – som hvem som kommer til å bo der, og generelt hvorfor du kommer til stedet – kan føre til at en reservasjonsforespørsel avvises. Vertene verdsetter tydelig kommunikasjon og åpenhet for å sikre en god tilpasning mellom hvordan de er vertskap for stedet og gjestens forventninger.
Dette kan du gjøre før du bestiller for å hjelpe verter med å bli kjent med deg
Her er noen ting du kan gjøre som kan hjelpe deg med å sikre en bestilling:
- Fullfør Airbnb-profilen. En god profil bidrar til å vise at du er pålitelig og autentisk for verter som ikke kjenner deg ennå, og kan bidra til å etablere den tilliten vertene trenger for å ønske deg velkommen.
- Bekreft identiteten din på Airbnb. Hvis du er ny på Airbnb, bør du vurdere å bekrefte deg for å øke tilliten.
- Send verten en melding for å spørre, eller inkluder opplysninger når du sender reservasjonsforespørselen. Fortell verten hvorfor du liker stedet, hvem som kommer til å bo sammen med deg, generelt hvorfor du reiser til området, og alt annet du synes er viktig for verten å vite.
- Les vertens husregler og beskrivelse av utleiestedet og fortell at du har gjort det. Hvis du har lest husreglene, kan du fortelle at du har det, og om du tenker å overholde dem under et opphold på stedet. Hvis du har spørsmål om utleiestedet, kan du sende dem en melding for å spørre.
Merk: Verter ser ikke profilbildet til en gjest når en reservasjonsforespørsel skal besvares. Det blir bare tilgjengelig for verter etter at de har godkjent forespørselen og reservasjonen er bekreftet. Finn ut mer om hvilken informasjon om gjester som vises til verter før en forespørsel godkjennes.
Sikre at avviste reservasjonsforespørsler overholder retningslinjene mot diskriminering
Verter på Airbnb må overholde retningslinjene mot diskriminering, noe som inkluderer å gjøre sitt ytterste for å være imøtekommende mot gjester med alle typer bakgrunner. Ta kontakt hvis du føler at reservasjonsforespørselen din ble avvist av en grunn som bryter med retningslinjene mot diskriminering.
Relaterte artikler
- Veiledninger•Gjest
Identitetsbekreftelse på Airbnb
Tillit er fundamentet i Airbnbs fellesskap, hvor millioner av mennesker over hele verden stoler på hverandre når de reiser eller er vertskap… - Veiledninger
- Fellesskapets retningslinjer•Gjest
Retningslinjer mot diskriminering
Les gjennom retningslinjene mot diskriminering.