Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Vert

Oppdatering av Luxe-annonsene dine

Selvbetjeningsverktøy kan brukes av Luxe-verter, noe som gjør det enklere for umiddelbare og mer nøyaktige oppdateringer av innholdet i annonsen. Du kan oppdatere annonsens status og innhold når som helst fra kontoen din ved å gå til annonsene. Denne selvbetjeningsfunksjonen er tilgjengelig døgnet rundt. Da blir det raskt og enkelt å endre annonsen uten at du må vente på at teamet vårt skal hjelpe deg.

Det er viktig å holde Airbnb-annonsen nøyaktig og oppdatert til enhver tid. Dette inkluderer informasjon som priser, tilgjengelighet og eventuelle regler eller krav som gjelder for gjestene dine eller utleiestedet. Hvis informasjonen er unøyaktig eller manglende, kan det føre til et misvisende inntrykk, misnøye fra gjestene under oppholdene og negative anmeldelser.

Når du gjør store endringer, må du huske på at kommende gjesteopphold kan bli påvirket, og du må overholde de opprinnelige reservasjonsvilkårene. Vi oppfordrer deg til å kommunisere proaktivt med gjestene og/eller turplanleggeren så snart som mulig for å fortelle dem om endringene og eventuelle alternativer du kan tilby.

Opplysninger om utleiested

I fanen Opplysninger om utleiested kan du beskrive eiendommen og vise frem de viktigste funksjonene. Denne delen hjelper deg med å konfigurere hvordan utleiestedet vises på kartet, og gir gjestene informasjon om turen. Dette kan inkludere ting som innsjekkingsinstruksjonene, tjenestene og fasilitetene som tilbys, og eventuelle tilgjengelighetsfunksjoner på stedet. Hvis du vil se gjennom eller gjøre endringer, går du til Annonser og velger annonsen du vil redigere.

    Tips til hvordan skrive innhold rettet mot gjester

    Husk å bruke "du" når du skriver, og se gjennom grammatikk og tegnsetting.

    Unngå å bruke ordet "klient/kunde", bruk "gjest" i stedet.

    Beliggenhet

    Kartmarkør

    Du kan velge hvordan utleiestedets beliggenhet vises til potensielle gjester ved å velge ett av disse alternativene:

    • Generell beliggenhet: Vi viser den generelle beliggenheten for utleiestedet til gjester som leter etter et sted å bo, men ikke den nøyaktige beliggenheten. Gjester kan se utleiestedets nabolag og beliggenheten i forhold til landemerker, stoppesteder for kollektivtransport og andre interessante steder. Når reservasjonen er bekreftet, får gjestene se utleiestedets nøyaktige beliggenhet og adresse.
    • Nøyaktig beliggenhet: Gjester som leter etter steder å bo, får se en mer nøyaktig beliggenhet for utleiestedet. Gjester får se en liten rund nål som med ganske stor nøyaktighet viser hvor utleiestedet ditt ligger, men de får ikke se den eksakte beliggenheten. Vi viser fortsatt den nøyaktige beliggenheten og adressen din til gjester med bekreftede reservasjoner.
    • Veibeskrivelse: For å sikre at gjestene finner lett frem til eiendommen, anbefaler vi at du inkluderer detaljerte veibeskrivelser til eiendommen fra den vanligste flyplassen/havnen/togstasjonen.

    Tips til hvordan skrive veibeskrivelse:

    • Oppgi GPS-koordinater for eiendommen.
    • Bruk gatenavn og/eller landemerker slik at veibeskrivelsen gir mening for noen som aldri har vært i området (f.eks. du må for eksempel ikke kopiere og lime inn veibeskrivelser fra Google Maps med bare avstander). Dette er spesielt viktig hvis beliggenheten til utleiestedet ikke er nøyaktig basert på standard GPS-systemer.

    Gjesteressurser

    Innsjekkingsinstruksjoner

    Velg riktig innsjekkingsmåte for utleiestedet og oppgi eventuell annen informasjon gjestene måtte trenge, for eksempel en kode til en port eller tastaturlås.

    Hvis en representant møter gjestene ved innsjekking, beskriv hva de kan forvente seg av møtet/omvisningen. Her er noen eksempler du kan vurdere å skrive om:

    • Når og hvor blir de møtt?
    • Hvilken informasjon (f.eks. relatert til fasilitetene) bør gjestene sørge for at de får av den de møter?
    • Er transport inkludert?
    • Skal gjestene varsle noen når de forlater flyplassen?

    Eksempler på innsjekkingsinstruksjoner

    • Ring kontaktpersonen på stedet når du er en time unna eiendommen for å bekrefte ankomsttidspunktet og for å avtale innsjekkingen. Hvis det oppstår forsinkelser, må du ringe tilbake for å oppdatere om forventet ankomsttid.
    • Reis til villaen ved å følge de oppgitte veibeskrivelsene for innsjekking uten vert. Koden til nøkkelboksen er 1234.

    Husmanual

    Få gjestene dine til å føle seg som hjemme med en gjennomtenkt husmanual. I denne delen kan du oppgi utsjekkingsinstruksjoner og kontaktopplysninger til en representant som er på stedet.

    Format for representant på stedet:

    Navn, tittel, telefonnummer (med landskode)

    Bestillingsinnstillinger

    Bestillingsforespørsel: Du mottar en e-post fra automated@Airbnb.com når noen har sendt en bestillingsforespørsel. Du har 24 timer på å godkjenne eller avvise en bestillingsforespørsel før den utløper. Når du får en forespørsel, blokkeres de aktuelle datoene i kalenderen din, slik at andre gjester ikke kan be om dem før du godkjenner eller avviser den ventende forespørselen.

    Øyeblikkelig bestilling: Gjør det mulig for gjester å bestille enda raskere ved at de slipper å forhøre seg om tilgjengelighet først. Du angir reglene og kravene på forhånd. Les mer om hvordan du bruker øyeblikkelig bestilling.

    Vær oppmerksom på følgende hvis øyeblikkelig bestilling er slått av:

    • Du kan motta færre bestillinger: Annonser med øyeblikkelig bestilling vises høyere oppe i søkeresultatene og kan dermed nå flere gjester.
    • Du må gjennomgå alle bestillingsforespørsler: Når øyeblikkelig bestilling er slått av, aksepteres ikke bestillingene automatisk.
    • Du må svare på enhver forespørsel innen 24 timer: Sene svar kan påvirke plasseringen i søkeresultatene.

      Husregler

      Her kan du endre de generelle husreglene som gjelder for hvert av utleiestedene dine, herunder om stedet er egnet for barn, om gjester kan ta med kjæledyr, om det er lov å røyke på eiendommen, og om det er lov å holde arrangementer på stedet. Sørg for å legge til eventuelle andre regler du måtte ha for stedet ditt.

      Regler og retningslinjer

      Her kan du konfigurere utleiestedets kanselleringsvilkår og hvorvidt det er mulig med øyeblikkelig bestilling eller ikke. Hvis du ønsker å endre kanselleringsvilkårene, bør du lese gjennom kanselleringsvilkårene for verter før du gjør det. Husk at de nye kanselleringsvilkårene kun gjelder for fremtidige reservasjoner.

      Var denne artikkelen til hjelp?

      Relaterte artikler

      • Vert

        Ansvarlig vertskap i Dubai

        Vi tilbyr Airbnb-verter hjelp til å gjøre seg kjent med ansvaret som følger med å være vertskap, og gir en generell oversikt over forskjelli…
      • Vert

        Luxe og skatt

        Du må skatte for utleiestedene dine. Finn ut mer om hvordan Airbnb automatisk innhenter og videresender skatt på dine vegne, og om hva du er…
      • Søk etter nabolag, landemerke eller adresse

        Du kan søke etter nabolag, landemerker med mer ved å skrive i Beliggenhet-feltet eller bruke kartet.
      Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
      Logg inn eller registrer deg