Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger

Verifisering den profesjonelle vertskontoen og virksomhetsopplysningene

Når du er vertskap på Airbnb eller hjelper noen som er det, kan du bli bedt om å oppgi opplysninger som juridisk navn, fødselsdato eller offentlig utstedt legitimasjon for å bekrefte identitet. Virksomhetsverter kan også bli bedt om å oppgi opplysninger om virksomheten sin og relevante personer. Les mer om hvordan du kan avgjøre om du er profesjonell vert eller privatvert.

Innhenting av visse virksomhetsopplysninger er lovpålagt som en del av en prosess som kalles Kjenn din kunde (KYC). Hvis noe er feil, kan kontotillatelsene dine blir begrenset, og det kan hende at du ikke kan motta utbetalinger. Hvis det kreves opplysninger for kontoen din, mottar du en e-post og varsler i appen med instruksjoner om hvordan du oppgir det som trengs.

I noen regioner er det lovpålagt å vise visse virksomhetssopplysninger i alle annonser for utleiesteder som driftes av en virksomhet. Når virksomhetssopplysningene du oppgir, er verifisert, kan annonsen publiseres.

Du kan finne mer informasjon om hvordan vi bruker og beskytter opplysningene du deler med oss, ved å ta en titt på retningslinjene for personvern og lese mer om tillit og sikkerhet på Airbnb.

Når en vert har "Bekreftet identitet" eller du ser merket for identitetsbekreftelse hos noen, innebærer det bare at vedkommende har oppgitt opplysninger som har blitt validert. I noen tilfeller gjelder denne statusen virksomhetsopplysninger som er validert. Denne prosessen har enkelte sikkerhetstiltak, men er ikke en garanti for at noen er den vedkommende utgir seg for å være.

Når verifiserer vi konto- og vikrsomhetsopplysninger?

Du blir bedt om å legge til opplysninger som kreves for KYC, når du oppretter en ny vertskonto. I regioner der det er påkrevd å vise virksomhetsopplysninger i annonser, kan vi be deg om å oppgi ytterligere virksomhetsopplysninger når du oppretter en annonse som virksomhetsvert.

Hva skjer hvis du ikke gir oss opplysningene?

Det kan hende du ikke kan godkjenne bestillinger eller motta utbetalinger fra vertskapsaktiviteter hvis du ikke har oppgitt de nødvendige opplysningene.

Hvis du blir bedt om å oppgi flere virksomhetsopplysninger når du oppretter en annonse, må du fullføre dette trinnet før annonsen kan publiseres.

Hvilke virksomhetsopplysninger må valideres og vises i annonsene?

I regioner der det er lovpålagt å gjøre det, ber vi deg om å oppgi opplysninger om virksomheten. Herunder følgende:

  • Opplysninger om virksomhetsregistrering (hvis aktuelt): Dette omfatter landet der virksomheten er registrert, virksomhetsregisteret og organisasjonsnummeret. Les mer om hvordan du finner virksomhetens registreringsopplysninger.
  • Juridisk virksomhetsnavn: Hvis virksomheten er registrert, bør dette være samme navn som vises på virksomhetsregistreringen.
  • Virksomhetens adresse: Registrerte virksomheter bør bruke adressen som står i offentlige registre. Uregistrerte virksomheter bør bruke den samme adressen som på fakturaer og skattedokumenter, som kan være den samme som hjemmeadressen din.
  • Telefonnummer og e-postadresse: Du må bekrefte virksomhetens telefonnummer og e-postadresse ved hjelp av en engangskode for hver av dem.
  • Du kan også bli bedt om å bekrefte identiteten din.

Hvis noen av virksomhetsopplysningene endres i fremtiden, eller hvis du vil vise et foretrukket virksomhetsnavn i tillegg til det juridiske virksomhetsnavnet, kan du redigere virksomhetsopplysningene.

Slik verifiserer du opplysninger om virksomheten:

Verifiser virksomhetsopplysningene dine på en datamaskin

  1. Klikk på Annonser, og velg annonsen du vil publisere.
  2. Klikk på Fullfør de påkrevde trinnene og deretter på Verifiser vertskontoen.
  3. Hvis du skal være vertskap som en virksomhet, velger du Som virksomhet og klikker deretter på Neste.
  4. Følg instruksjonene på skjermen for å skrive inn alle nødvendige virksomhetsopplysninger.

Vi gir deg beskjed i løpet av noen få dager når virksomhetsopplysningene dine er verifisert, eller hvis vi trenger mer informasjon.

Hvor viser vi virksomhetsopplysningene?

I regioner der det er lovpålagt å vise virksomhetsopplysninger, inneholder vertsprofilen din og annonsesidene dine en lenke til Vis virksomhetsopplysninger. Når du klikker eller trykker på lenken, vises virksomhetsopplysningene dine.

Hvilke opplysninger er nødvendig i forbindelse med Kjenn din kunde (KYC)?

Vi anbefaler at du leser gjennom listen nedenfor før du begynner. Da får du en bedre forståelse av hvilke opplysninger som trengs, og hvordan du angir dem på riktig måte:

  • Opplysningene dine: Dette er opplysninger om personen som driver kontoen på vegne av virksomheten.
  • Virksomheten din: Omfatter profesjonelle enkeltpersonforetak og ansvarlige selskap (som ANS, DA og KS).
  • Reelle rettighetshavere: Alle som direkte eller indirekte eier eller kontrollerer 25 % eller mer av virksomheten.
  • Kontoadministratorer: Alle andre som har tilgang til vertskontoen.

Sørg for at du har denne informasjonen tilgjengelig før du begynner.


OPPLYSNINGENE DINE
VIRKSOMHETEN DIN
REELLE RETTIGHETSHAVERE
KONTOADMINISTRATORER

Fullt juridisk navn

Virksomhetsnavn (hvis annet enn juridisk navn)




Bostedsadresse


Registrert adresse




Virksomhetsadresse

(hvis annen enn registrert adresse)




Fødselsdato


Fødested


Statsborgerskapsland


Prosent av virksomheten som eies eller kontrolleres




Bekreftelse på tillatelse til å representere virksomheten




Organisasjonsnummer




Det kan også hende du har valgfrie felt for å angi

  • datoen da virksomheten ble grunnlagt eller stiftet (valgfritt)
  • nettstedsadresse (valgfritt)

Trinn for å bekrefte KYC-opplysninger

1. Kom i gang med å legge til den nødvendige informasjonen

Første skritt for å verifisere KYC fra en datamaskin

  1. Logg inn på Airbnb-kontoen din
  2. Gå til Kontoopplysninger.
  3. Klikk på Neste.

Husk: Bare verter som har informasjonen vi har bedt om, mottar varsler på e-post og i appen.

Tips: Du kan finne utviklingen og den omtrentlige tiden det tar å fullføre hver del, på fullføringslinjen som vises etter hver ufullstendige del. Hvis du trenger mer tid til å skaffe de nødvendige opplysningene, kan du når som helst velge Lagre og avslutte for å lagre utviklingen.

2. Velg kontobeskrivelse

Du finner flere ruter med beskrivelser av hver enkelt virksomhetstype. Velg det alternativet som passer best til din virksomhetstype, og klikk eller trykk på Neste for å fortsette.

    Her er noen eksempler på alternativer som du kan velge, avhengig av virksomhetstypen:

    • ENKELTPERSONFORETAK
      • Velg Min konto og deretter Som registrert virksomhet.
    • ANSVARLIG SELSKAP
      • Velg Felleskonto og deretter Som registrert virksomhet.
    • AKSJESELSKAP
      • Velg Privat virksomhet.
    • ALLMENNAKSJESELSKAP
      • Velg Børsnotert selskap.
    • STIFTELSE
      • Velg Privat virksomhet, og deretter krysser du av i boksen Denne virksomheten er registrert som en ideell organisasjon eller stiftelse.

    3. Legg til opplysningene dine

    Skriv inn opplysningene som etterspørres i delen Bekreft opplysningene dine.

      • Denne delen skal fylles inn med opplysningene til personen som skal være ansvarlig for å drifte vertskontoen på vegne av virksomheten.
      • Personen som driver kontoen, må også bekrefte at hen har rett til å administrere Airbnb-kontoen på vegne av virksomheten. 
      • Hvis mer enn én person skal gjøre dette, må du velge én person som primært drifter kontoen, og oppgi vedkommendes opplysninger. Den eller de andre personene må legges til i delen Kontoadministratorer.

        4. Legg til opplysninger om virksomheten

        I dette trinnet legger du til opplysninger om virksomheten i delen Legg til opplysninger om virksomheten.

          • Hvis virksomheten eies av et morselskap, må du oppgi opplysninger om din virksomhet (og ikke morselskapets opplysninger).
          • Du trenger kun å fylle ut feltet Navn på virksomheten hvis du bruker et virksomhetsnavn som skiller seg fra det juridiske navnet som er registrert for virksomheten.
            • Navn på virksomheten: Noen virksomheter bruker et annet navn enn det registrerte navnet på dokumentasjonen og/eller nettstedet. På engelsk kalles dette navnet også "trading as" (T/A) eller "doing business as" (DBA). For eksempel hvis en virksomhet har det juridiske virksomhetsnavnet "ABC Limited", men driver virksomhet under navnet "Happy Holidays".
          • Hvis du er registrert som enkeltpersonforetak eller ansvarlig selskap (f.eks. ANS, DA eller KS), men ikke har et juridisk navn, oppgir du ditt eget juridiske navn eller navnet på partnerskapet i feltet Juridisk navn på virksomheten.

          5. Legg til reelle rettighetshavere

          Avhengig av virksomhetstypen du har valgt, kan vi spørre deg om reelle rettighetshavere.

          Hva er en reell rettighetshaver, og hvorfor må jeg oppgi det?

          En reell rettighetshaver er en person som direkte eller indirekte eier eller kontrollerer mer enn 25 % av en virksomhet. Hvis det er en registrert virksomhet eller juridisk enhet tilknyttet kontoen din, kan du bli bedt om å oppgi opplysninger om personene som eier eller kontrollerer selskapet. Denne informasjonen kreves også i forbindelse med KYC-prosessen for å forhindre økonomisk kriminalitet.

          • Hvis personen som ble oppgitt i delen Opplysningene dine, også er en reell rettighetshaver, trenger du ikke å oppgi opplysningene på nytt. Du får muligheten til å velge at denne personen også er en reell rettighetshaver.
          • Du kan legge til opptil fire reelle rettighetshavere og oppgi hvor stor prosentandel hver person eier.
          • Hvis virksomheten din eies av en annen virksomhet, trenger vi opplysninger om hvem som eier den virksomheten. Hvis selskapstrukturen er kompleks, kan du måtte gjennomgå flere steg for å identifisere personen(e) som eier 25 % eller mer av virksomheten.
          • Hvis ingen eier eller kontrollerer 25 % eller mer av virksomheten, kan du bli bedt om å oppgi opplysninger om personen som er ansvarlig for å lede virksomheten (f.eks. administrerende direktør). Denne delen kalles Forretningsfører og vises i stedet for delen Reell rettighetshaver når du har fortalt oss at det ikke finnes noen reelle rettighetshavere.

          6. Slik legger du til kontoadministratorer

          Vi kan be deg om informasjon om andre som administrerer kontoen, i delen Legg til en kontoadministrator. Hvis ingen andre administrerer kontoen, kan du velge dette alternativet.

          Klikk eller trykk på Send når du har fylt ut skjemaet.

            Hva skjer etter at du har oppgitt KYC-opplysningene?

            Neste skritt er at vi verifiserer opplysningene. Vi prøver å verifisere opplysningene uten å involvere deg, men det kan være vi må be deg om å oppgi ytterligere informasjon og/eller dokumenter som en del av verifiseringsprosessen. Dette kan være følgende:

            • En gyldig (ikke utløpt) offentlig utstedt legitimasjon for personen i delen Opplysningene dine. Du kan bli bedt om å laste opp dette i Kontoopplysninger, i en del som kun vises hvis vi har bedt om denne personens ID-dokument.
            • En gyldig (ikke utløpt) offentlig utstedt legitimasjon for den reelle rettighetshaveren / de reelle rettighetshaverne eller forretningsføreren (hvis aktuelt). Du kan bli bedt om å laste opp dette i forespørselen om opplysninger.
            • Ytterligere avklaringer og endringer hvis informasjonen på legitimasjonen og/eller dokumentasjonen ikke stemmer overens (f.eks. juridiske navn, fødselsdatoer). Du blir bedt om å redigere disse opplysningene under Kontoopplysninger

            Slik kontakter vi deg

            Hvis vi har behov for å kontakte deg når vi verifiserer opplysningene, tar vi kontakt per melding og e-post. Det er viktig at du regelmessig ser innom vertsmeldingene for å få tilgang til lenkene du får tilsendt for å fullføre verifiseringsprosessen. Hvis du bruker en programvarepartner (API) som tilbyr varslingsfunksjoner, mottar du også disse varslene gjennom API-et.

            Opplastingslenker

            Hvis vi ber deg om å sende inn dokumenter, må du sørge for å følge lenken(e) i den aktuelle meldingen som Airbnbs kundeserviceteam har sendt som vertsmelding til deg. Du kan kun få tilgang til stedene hvor du kan laste opp dokumenter, ved å bruke følgende lenker:

            • virksomhetsdokument, for eksempel et dokument som viser eierskapet til virksomheten : forespørsel om opplysninger
              • I noen tilfeller kan vi be deg om å sende inn et virksomhetsdokument ved at du legger det til som vedlegg i svaret på forespørselen vår.

            Merk: Du trenger kun å gjøre noe hvis vi har bedt om disse dokumentene. Hvis vi ikke har bedt om noe dokument, ser du heller ikke noe alternativ for å laste opp dokumentasjon.

            Dette deler vi

            Virksomhetsopplysningene blir behandlet i henhold til retningslinjene våre for personvern.

            Vi kan dele virksomhetsopplysningene med autoriserte tredjeparts tjenesteleverandører som bidrar til verifiseringsprosessen, for eksempel for å attestere virksomhetsopplysningene dine.

            Slik bruker og administrerer vi opplysningene dine

            Det er kun autorisert Airbnb-personell og autoriserte tredjeparts tjenesteleverandører som har tilgang til opplysningene du sender inn. Vi oppbevarer opplysningene dine i samsvar med gjeldende lovgivning og andre juridiske krav, deriblant

            • så lenge det er nødvendig for å oppfylle kravene i forbindelse med sikkerhet og bedrageribekjempelse
            • for å opprettholde Airbnbs retningslinjer for fellesskapet
            • for å overholde lover som gjelder betaling og skatt

            Vi sletter personopplysninger som er innhentet som en del av verifiseringsprosessen for virksomheter, i samsvar med våre oppbevaringsperioder og formålene som opplysningene ble innhentet for, eller når en forespørsel om sletting av personopplysninger om en registrert person behandles. Under begrensede omstendigheter kan vi oppbevare personopplysninger for å overholde lovgivning eller hvis det på annen måte er tillatt i henhold til gjeldende lovgivning.

            Ofte stilte spørsmål om verifisering

            Hva slags offentlig utstedt legitimasjon aksepterer vi?

            Vi aksepterer de fleste offentlig utstedte legitimasjoner for verifiseringsformål. Les mer om hvilke typer legitimasjon som kan brukes.

            Hvorfor har dokumentet jeg har sendt inn, blitt avvist?

            Hvis vi ikke kan bekrefte identiteten din med dokumentet du har sendt inn, kontakter vi deg for å be deg om å laste opp et nytt. Her er noen eksempler på mulige årsaker til at vi ikke kan bruke et legitimasjonsdokument du har lastet opp:

            • Det har utløpt.
            • Det er så uskarpt at det er uleselig.
            • Det er ikke utstedt av myndighetene.
            • Legitimasjonen tilhører en annen person som ikke er registrert på kontoen (f.eks. hvis du har skrevet at personen som drifter kontoen, er person A, men du lastet opp legitimasjonen til person B).

            Her er noen eksempler på mulige årsaker til at vi ikke kan bruke et virksomhetsdokument du har lastet opp:

            • Det inneholder ikke opplysningene vi trenger, for eksempel hvem som eier virksomheten, eller hvor mye av virksomheten eierne eier.
            • Det er ikke fra en uavhengig kilde, eller det er ikke et offisielt dokument.
            • Dokumentet har utløpt.

            Hva slags virksomhetsdokument kan vi be om?

            Det kan hende vi ber deg om et dokument som viser eierskapet i virksomheten din. Dokumentet må vise de nyeste opplysningene om reelle rettighetshavere i virksomheten, herunder fullt navn og eierandel eller beløp (f.eks. aksjer).

            Hvis det er andre enheter som eier virksomheten, er det mulig vi ber om ytterligere dokumenter angående morselskapet, slik at vi kan fastslå hvem som er den reelle rettighetshaveren, det vil si hvem som egentlig kontrollerer virksomheten.

            Hvilken type virksomhetsdokumenter kan jeg laste opp?

            Det kan hende du må laste opp offisielle dokumenter basert på virksomhetstype og sted. Dokumentet eller dokumentene må vise navnet på personen(e) som eier virksomheten.

            Som regel kan vi for eksempel godta følgende virksomhetsdokumenter:

            • vedtekter
            • stiftelsesdokument/stiftelsesbevis
            • certificate of good standing
            • firmaattest
            • selskapsvedtekter
            • stiftelsesdokument
            • attest eller registrering for merverdiavgift (mva.)

            Navnene på disse dokumentene kan variere avhengig av landet virksomheten er registrert i. Nedenfor finner du en liste over eksempler på dokumenter vi kan akseptere.

            Hvor finner jeg virksomhetsdokumentene?

            Hvis du ikke er ansvarlig for å fylle ut eller arkivere virksomhetens papirarbeid, kan det hende du må be noen i organisasjonen om å hjelpe deg med dette trinnet. Det kan for eksempel hende du må spørre en sekretær, leder eller advokatfullmektig.

            Må medverten(e) min(e) også verifiseres?

            Hvis du har utnevnt noen som medvert for utleiestedet ditt eller opplevelsen din, så må denne personen opprette sin egen Airbnb-konto. Avhengig av tilgangsrettighetene kan vedkommende også bli bedt om å oppgi opplysninger om seg selv, for eksempel fullt juridisk navn, fødselsdato og -sted og identitetsdokument.

            Jeg har mer enn én vertskonto. Hvordan kan jeg se hvilke kontoer dere trenger opplysninger eller dokumenter om?

            Vi sender et e-postvarsel til e-postadressen som er tilknyttet Airbnb-vertskontoen som gjennomgås.

            Jeg har mer enn én vertskonto, og alle kontoene eies av den samme personen / de samme personene. Er det noe annet jeg bør være oppmerksom på?

            Ta kontakt med kontoadministratoren din på Airbnb for å få mer informasjon og hjelp hvis du har flere vertskontoer.

            Vi er et eiendomsforvaltningsselskap som tilbyr vertstjenester til eiendomseiere. Hvem sine opplysninger skal vi oppgi i KYC-skjemaet?

            Dere må oppgi personen som skal være ansvarlig for å drifte vertskontoen på vegne av virksomheten i delen Opplysningene dine i KYC-prosessen. Det er sannsynligvis en ansatt i eiendomsforvaltningsselskapet.

            Dere må skrive inn opplysninger om eiendomsforvaltningsselskapet (for eksempel organisasjonsnummeret) i delen Virksomhetsopplysninger.

            Dere må legge til alle personene som eier eller kontrollerer mer enn 25 % av eiendomsforvaltningsselskapet i delen Reell rettighetshaver. Hvis ingen eier eller kontrollerer mer enn 25 % av virksomheten, bør dere legge til personen som er ansvarlig for å administrere eller lede eiendomsforvaltningsselskapet, for eksempel administrerende direktør eller daglig leder i delen Forretningsfører.

            Vi er et eiendomsforvaltningsselskap som tilbyr vertstjenester til eiendomseiere, og vi betaler disse eierne direkte fra Airbnb-vertskontoen vår. Må vi oppgi informasjon om disse utbetalingene?

            Ja, hvis dere legger til en bankkonto i utbetalingsdelen av kontoen deres under et nytt navn (f.eks. i navnet til eiendomseieren), kan dere bli bedt om å velge hvilken rolle denne personen har, fra en nedtrekksmeny. "Eiendomseier" er et av alternativene dere kan velge.

            Kommer jeg til å bli bedt om å oppgi ytterligere opplysninger i fremtiden når jeg har fullført verifiseringsprosessen?

            Det kan hende vi må kontakte deg igjen i fremtiden for å be om flere opplysninger. Det kan skyldes at det har skjedd en endring på kontoen din (f.eks. at en ny ansatt blir personen som primært drifter vertskontoen). I tillegg er vi lovpålagt å gjennomføre periodiske gjennomganger av opplysningene vi innehar, for å sikre at alle opplysningene er à jour. Da kan det også hende at vi kontakter deg.

            Hva skjer hvis jeg ikke svarer på forespørsler om å oppgi dokumenter eller ytterligere opplysninger?

            Utbetalingene dine kan bli satt på pause til du har oppgitt opplysningene som etterspørres.

            Opplysningene våre har endret seg siden jeg fullførte KYC-prosessen, men feltene i skjemaet kan ikke lenger redigeres. Hva bør jeg gjøre?

            Ta kontakt med oss så vi kan gi deg tilgang til å redigere skjemaet.

            Slik kan du kontakte oss

            • Teamets samtaletråder lukkes etter et visst antall dager (vanligvis 30 eller 90 dager). Hvis du ikke kan svare på en samtaletråd i Meldinger om KYC-verifisering, kan du kontakte oss for å få ytterligere hjelp.
            • Hvis du opplever et teknisk problem (for eksempel: at vi har bedt deg om å laste opp en legitimasjon, men når du klikker på lenken, får du ingen alternativ for opplasting), kan du kontakte oss for å få ytterligere hjelp.
            • Ikke nøl med å spørre kontoadministratoren hvis du har noen spørsmål om KYC-prosessen. Vedkommende kan gi deg råd om de neste trinnene i verifiseringsprosessen.

            Eksempler på virksomhetsdokumenter

            Nedenfor finner du eksempler på dokumenter vi kan akseptere avhengig av virksomhetens beliggenhet. Hvis du har problemer med å finne ut hvilket dokument du skal sende inn, kan dukontakte oss for å få mer hjelp.

            Land

            Dokument

            Australia

            • Bekreftelse på australsk organisasjonsnummer (ABN) (registreringsbevis)
            • Australian Securities and Investments Commission (ASIC) (registreringsbevis)
            • Utdrag fra det australske foretaksregisteret (ABR) (handelsregisterutdrag)
            • Registreringsbevis for navneendring
            • Utdrag fra kommisjonen for australske veldedige organisasjoner og ideelle organisasjoner (ACNC) (utdrag fra veldedige organisasjoner eller ideelle organisasjoner)
            • Utdrag fra foreningen for forbrukersaker (Consumer Affairs Association) (utdrag fra den registrerte virksomheten)

            Bahrain

            Handelsregistreringsbevis (utstedt av Kongedømmet Bahrains industri- og handelsdepartement)

            Bangladesh

            Handelslisens

            Belgia

            Kopie van publicatie in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad / Copie des annexes publiées dans le registre officiel belge / Ausfertigung zur Veröffentlichung in den Anlagen zum Belgischen Staatsblatt (kopi av vedlegg publisert i det offisielle belgiske registeret)

            Benin

            Carte d'Identifiant Fiscal Unique (skatte-ID-kort)

            Bhutan

            Organisasjonsnummer utstedt av økonomidepartementet, den kongelige regjeringen i Bhutan

            Brasil

            • Certificado da Condição de Microempreendedor Individual / CCMEI (MEI-sertifikat)
            • Requerimento de Empresário Individual (påmeldingsdokument for den enkelte entreprenør)
            • Declaração de Enquadramento de Empresa de Pequeno Porte – EPP (erklæring av kategorien for små virksomheter)
            • Ato Constitutivo da EIRELI (inkorporeringsdokument for EIRELI)

            Canada

            • Attest på bedriftsstatus
            • Brev eller varsel om vurdering fra en kommunal, provinsiell, territoriell eller føderal myndighet
            • En samarbeidsavtale (kun akseptabelt for ansvarlige selskap / ideelle organisasjoner / ikke-inkorporerte juridiske enheter)

            Tsjekkia

            Registrere obchodu (handelsregistrering)

            Den dominikanske republikk

            Handelsregistrering

            Egypt

            MCDR-registreringsbevis

            Finland

            Kaupparekisteriote/handelsregistrering

            Frankrike

            • Extrait d'immatriculation D1 (utdrag fra håndverksregister)
            • Avis de situation au répertoire SIREN (SIREN-registerutdrag)
            • Lettre de confirmation de numéro SIREN délivrée par l'Urssaf (bekreftelse på SIREN-nummer)
            • Statuts de l'Association (vedtekter – kun akseptabelt for ideelle organisasjoner)
            • Parution dans le Journal Officiel (utdrag fra den offisielle avisen – kun akseptabelt for ideelle organisasjoner)

            Tyskland

            • Gewerbeanmeldung (handelsregistrering)
            • Gewerbeschein (handelslisens)

            India

            • Registreringsbevis for etablering
            • Attest eller registreringsdokument utstedt av skattemyndighetene for omsetnings-, tjeneste- eller bedriftsskatt
            • Lisens eller sertifikat til å praktisere, utstedt i den eide virksomhetens navn, av en profesjonell organisasjon som er stiftet i henhold til lovgivning
            • GST-sertifikat
            • Mva.-melding
            • Skattemelding

            Indonesia

            • Virksomhetslisens
            • Ministerielt dekret

            Irland

            Samarbeidsavtale

            Italia

            • Visura camerale / Certificato camerale (registre og lister over autoriserte enheter)
            • Rendiconto finanziario / Bilancio (regnskap eller tilsvarende dokumenter)

            Japan

            • 登記謄本 (Touki)
            • 印鑑登録証明書 (sertifisering for registrering av segl)

            Kuwait

            Handelslisens

            Latvia

            • Komersanta reċistrācijas apliecība (handelsregistreringssertifikat)
            • Lursoft-dokumenter
            • Reċistra izsniegts dokuments ar PVN maksātāja numuru (mva.-nummer fra registeret)

            Luxembourg

            Lisens commerciale / Handelslizenz (handelslisens)

            Malaysia

            Dokumen Pendaftaran Perniagaan (bedriftsregistreringsdokument)

            Mexico

            • Cédula de Identificación Fiscal (skatte-ID)
            • Constancia de Situación Fiscal SAT

            Marokko

            Bulletin de Notification de L'Identificant Fiscal (attest med skatte-ID)

            New Zealand

            New Zealand Companies Office Company Extract (utdrag fra virksomhetsregister)

            Niger

            Certificat d'immatriculation (registreringssertifikat)

            Nord-Makedonia

            Utdrag fra det sentrale registeret i Nord-Makedonia (handelsregisterutdrag)

            Peru

            Registro en SUNARP (SUNARP-registrering)

            Polen

            • Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego – KRS + REGON
            • Numer Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) (nasjonalt domstolsregisternummer)
            • Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON (REGON-sertifikat)

            Qatar

            Handelslisens

            Romania

            Certificate constatatoare

            Slovakia

            List vydaný vládou (offentlig utstedt brev)

            Slovenia

            Obvestilo o identifikaciji in razvrstitvi po dejavnostih

            Spania

            Documento acreditativo del NIF (NIF-dokument)

            Sverige

            • Registreringsbevis (Skatteverket) (dokument utstedt av en offentlig myndighet som viser organisasjonsnummeret)
            • Inskrivningsbevis (melding fra registreringskontoret i den offisielle avisen)

            Thailand

            หลักฐานแสดงการจดทะเบียนบริษัทที่ออกโดยรัฐบาล (offentlig utstedt bevis på inkorporering)

            Dubai

            Næringslisens/frilansertillatelse

            Storbritannia

            • Dokument fra veldedighetskommisjonen (Charity Commission)
            • HM Revenue and Customs: kontoutskrift

            USA

            • IRS Letter 147C
            • IRS SS-4 bekreftelsesbrev
            Var denne artikkelen til hjelp?

            Relaterte artikler

            Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
            Logg inn eller registrer deg