Dette innholdet er ikke tilgjengelig på språket du har valgt, så vi har foreløpig gjort det tilgjengelig på det nærmeste tilgjengelige språket.

Airbnbs sommeroppdatering 2022: Oppdatering for opplevelser

Alt opplevelsesverter trenger å vite om endringene i Airbnbs app og nettsted.
Av Airbnb 11. mai 2022
Leselengde 3 min
Oppdatert 11. mai 2022

Highlights

  • Vi har redesignet funksjonene på nettsiden og i appen. Dette er den største oppdateringen vår på et tiår.

  • Nå vises både nettopplevelser og opplevelser på et sted når gjestene bruker søke- eller stedsfeltet.

  • SEO og sosiale medier kan være nyttige verktøy for å få mer oppmerksomhet rundt utleiestedet ditt.

Alle overnattingssteder og opplevelser på Airbnb er unike. Med tradisjonelle reisesøk har det dessverre vært vanskelig å finne dem. Det er fordi folk er nødt til å oppgi et bestemt reisemål og aktuelle datoer i et søkefelt, og dermed bare får resultater som passer til det de oppgir.

Som del av Airbnbs sommeroppdatering 2022 lanserer vi en helt ny app og nettside bygget rundt Airbnb-kategorier. Når gjester besøker Airbnb, får de se over femti kategorier av utleiesteder, ordnet i utvalgte samlinger basert på stil, beliggenhet eller nærhet til en bestemt aktivitet.

Airbnbs nettsted og app har blitt designet på nytt for å gjøre det enklere for flere gjester å oppdage utleiesteder tidligere i ferieplanleggingen. Her er svar på noen vanlige spørsmål om hvordan dette påvirker opplevelsesverter.

Hva blir annerledes?

Gjester som bruker en nettleser, får se kategoriene "Opplevelser" og "Opplevelser på nett" når de klikker på søkefeltet for å velge datoer eller reisemål.

Gjester som bruker mobilappen, kan finne opplevelser ved å trykke på søkefeltet øverst i vinduet og velge datoer eller reisemål.

Hvordan kan gjestene søke etter opplevelser?

Når gjestene er på Airbnb.com, kan de klikke eller trykke på søkefeltet for å gå fra søk etter opphold til søk etter opplevelser og nettopplevelser.

Gjester som bruker mobilappen, kan trykke på søkefeltet for å bytte fra opphold til opplevelser og nettopplevelser. Det er ikke mulig å søke etter nettopplevelser på iOS-versjonen på nåværende tidspunkt.

Når gjester bestiller et opphold, får de se opplevelser i nærheten under Turer både på Airbnb.com og i mobilappen.

Hvordan kan du gjøre det enklere for gjestene å finne opplevelsen din?

Ett triks for å lokke flere gjester til opplevelsen din er å bruke fraser det ofte søkes etter, i annonsen din. Hvis du for eksempel legger til relevante søkeord i annonsetittelen og -beskrivelsen, blir det enklere for gjestene å finne opplevelsen din ved å søke etter disse ordene.

Du kan også markedsføre opplevelsen din på sosiale medier. Her er et par triks du kan bruke på sosiale medier for å skape økt oppmerksomhet rundt annonsen din:

  • Legg ut offentlige innlegg med jevne mellomrom slik at du når ut til så mange som mulig.

  • Sørg for å lenke til annonsen din så det blir enklere for gjestene å bestille.

  • Oppfordre gjestene til å tagge deg og #airbnbexperiences eller #airbnbonlineexperiences. Når de gjør det, bør du sørge for å like, kommentere og dele innlegget deres.

Les mer om Airbnbs sommeroppdatering 2022.

Highlights

  • Vi har redesignet funksjonene på nettsiden og i appen. Dette er den største oppdateringen vår på et tiår.

  • Nå vises både nettopplevelser og opplevelser på et sted når gjestene bruker søke- eller stedsfeltet.

  • SEO og sosiale medier kan være nyttige verktøy for å få mer oppmerksomhet rundt utleiestedet ditt.

Airbnb
11. mai 2022
Var dette nyttig?