Kommuniser effektivt med gjestene

Svar raskt og bruk Airbnbs verktøy for å lykkes.
Av Airbnb 17. feb. 2023
Leselengde 2 min
Oppdatert 17. feb. 2023

Det er avgjørende at gjestene får viktig informasjon før de sjekker inn, for eksempel veibeskrivelser og informasjon om hvordan man får tilgang til stedet ditt. I grunnreglene for verter står det at du alltid bør være villig til å svare på spørsmål og løse problemer så snart som mulig.

Finn riktig kommunikasjonsstrategi

Du må fremdeles være tilgjengelig for gjestene dersom de har spørsmål, selv etter de har funnet seg til rette i boligen. Her er noen tips som gjør at du fremstår som tilgjengelig:

  • Last ned Airbnb-appen på telefonen og slå på varsler. Du kan motta varsler som tekstmelding, e-post eller direkte fra appen.
  • Bruk hurtigsvar. Skriv og bruk lagrede meldinger for å svare med en gang. Da får gjestene svar raskt når de stiller et vanlig spørsmål.
  • Prøv planlagte meldinger. Med dette verktøyet mottar gjestene automatiske meldinger på viktige tidspunkter, for eksempel etter bestilling eller før innsjekking.
  • Få en medvert til å hjelpe deg med å svare gjester hvis du ikke er tilgjengelig for å svare på telefon eller e-post.

Meldinger til gjester

Når en gjest bestiller stedet ditt, bør du sende en hyggelig og imøtekommende melding. Du kommer langt ved å være empatisk og unngå antakelser.

Husk å ta kontakt på disse viktige tidspunktene:

  • Før ankomst: Send gjestene en tydelig veibeskrivelse og innsjekkingsinstruksjoner minst 24 timer før planlagt ankomst.
  • Innsjekking: Vær tilgjengelig for å sikre at gjestene kommer seg inn, og for å svare på eventuelle spørsmål.
  • Etter den første natten: Vis at du fortsatt er tilgjengelig ved å sende en liten melding for å spørre hvordan gjestenes første natt var og om de trenger noe.
  • Før utsjekking: Minn gjestene på utsjekkingstidspunktet og eventuelle ting de må gjøre før de drar, for eksempel å slå av lysene eller skru ned varmen.
  • Etter avreise: Send en melding for å si takk for besøket. Kanskje dette minner gjestene på å skrive en anmeldelse også.
Airbnb
17. feb. 2023
Var dette nyttig?