Slik kan du bestride hevnanmeldelser
Redaksjonell merknad: Denne artikkelen ble publisert som en del av Airbnbs vinteroppdatering 2022. Informasjonen kan ha blitt endret siden publiseringen. Les mer om den nyeste produktoppdateringen.
Vi vet at verter ofte bekymrer seg for hevnanmeldelser. Dette er ensidige anmeldelser gjester kan legge igjen når du rapporterer brudd på noen av husreglene, skade på eiendommen eller andre alvorlige brudd på vilkårene.
Systemet vårt gjør det mulig for deg å bestride anmeldelser du mener er skrevet som hevn.
Beskyttelse mot hevnanmeldelser
Du skal kunne føle deg trygg på å ta imot gjester uten å måtte bekymre deg for at de kan skrive en hevnanmeldelse. Du kan bestride en hevnanmeldelse, uansett når den ble publisert, fra gjester som har brutt vilkårene på en alvorlig måte. Noen eksempler på slike brudd er
skade på eiendommen
gjester som blir værende lenger enn reservasjonen tilsier
gjester som bryter standard husregler
gjester som holder en fest eller et arrangement på stedet ditt uten tillatelse
Vi kan ikke garantere at vi fjerner alle anmeldelser som bestrides. Når du bestrider en anmeldelse, ber vi deg om å sende inn bevis, for eksempel bilder eller samtaletråder med gjester.
Bevisene må vise at det har forekommet et alvorlig brudd på vilkårene. Det må være åpenbart at rapporteringen av bruddet på vilkårene til Airbnb og/eller gjesten sannsynligvis har ført til hevnanmeldelsen.
Det er lurt å ta vare på all kommunikasjon med gjester i innboksen din på Airbnb, slik at kundeserviceteamet enkelt kan gjennomgå eventuelle bevis. Husk at det er bare hovedverter og hovedgjester som kan bestride anmeldelser.
Få mer informasjon om vilkårene for anmeldelser.
Information contained in this article may have changed since publication.