Gjør kommunikasjonen enklere

Planlegg meldinger og send hurtigsvar for å utvikle virksomheten.
Av Airbnb 4. jan. 2024
Leselengde 2 min
Oppdatert 4. jan. 2024

Du kan spare tid med planlagte meldinger og hurtigsvar. Når du skriver disse meldingene, må du huske på at det er mer sannsynlig at gjester leser dem hvis de kommer på et passende tidspunkt og er korte.

Planlagte meldinger

Send automatisk planlagte meldinger til gjestene når de har utført bestemte handlinger, som å bestille et opphold, sjekke inn og sjekke ut.

Vurder å planlegge meldinger ved følgende tilfeller.

  • Bestillingshenvendelse eller -forespørsel: Svar med en gang (eller senest innen 24 timer) når gjestene tar kontakt.
  • Bestillingsbekreftelse: Takk gjestene for bestillingen og fortell dem at du er tilgjengelig for å svare på eventuelle spørsmål.
  • Før innsjekking: Gi gjestene en påminnelse ca. 24 til 48 timer før innsjekking om hvor de kan finne innsjekkingsinstruksjoner, og del eventuell informasjon om hvordan de kommer seg inn.
  • Etter innsjekking: Spør hvordan det går like etter at gjestene har ankommet.
  • Før utsjekking: Send en vennlig påminnelse om utsjekkingstidspunktet kvelden før gjestene drar for å forebygge sen utsjekking.
  • Etter utsjekking: Takk gjestene og be dem skrive en anmeldelse. Skriv en anmeldelse av gjestene så snart du kan.

Hurtigsvar

Svar på vanlige spørsmål med ett trykk eller klikk ved å opprette hurtigsvar. Du kan bruke de samme hurtigsvarene for alle annonsene dine.

Tilpass svarene med shortcodes som automatisk fyller ut gjeste-, reservasjons- og annonseopplysninger. Sørg for at alle annonseopplysningene er fullstendige før du bruker shortcodes.

Her er noen eksempler på shortcodes:

  • gjestens fornavn
  • innsjekkingsdato
  • innsjekkingstidspunkt
  • utsjekkingsdato
  • utsjekkingstidspunkt
  • innsjekkingsmetode
  • utsjekkingsinstruksjoner
  • veibeskrivelse
  • guide
  • husmanual
  • husregler
  • navn på trådløst nettverk
  • passord til trådløst internett

Hvis du bruker API-tilkoblet programvare, får du tilgang til disse funksjonene fra programvaren hvis leverandøren har integrert dem. Hvis dette ikke er tilfelle, kan du kontakte leverandøren din for å finne ut når de blir tilgjengelige.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret etter publiseringen.

Airbnb
4. jan. 2024
Var dette nyttig?