Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Gjest

Hvorfor betalingen blir avvist eller ikke fungerer

Betalinger kan avvises av flere grunner. Her er noen av de vanligste feilene og hva du kan gjøre for å løse dem.

Fullfør autentiseringsforespørselen for å verifisere kreditt- eller debetkortet ditt

Hvis banken krever autentisering, viser Airbnb deg en forespørsel fra banken som du må fullføre. Hvis autentiseringen blir avvist eller lukket, kan en av følgende feil vises:

  • Det ser ut til at banken din avslo betalingen.
  • Hvis sikkerhetskontrollen mislykkes, blir transaksjonen avvist.

Pass på at kontaktinformasjonen din hos kortleverandøren eller banken er oppdatert, og kontakt dem hvis du har problemer med autentisering. Les mer om hvordan du verifiserer debet- eller kredittkortet ditt med 3DS-autentisering.

Kontroller at postnummer, CVV og andre opplysninger er riktige

Hvis faktureringsadressen, CVV-nummeret, kortnummeret eller andre opplysninger ikke samsvarer med det som er knyttet til betalingsmåten din, kan det hindre at betalingen går gjennom. I slike tilfeller kan du få en av følgende feil:

  • Det oppstod en feil ved registrering av betalingsmåte.
  • Postnummer må samsvare med bankoppføringer.
  • På grunn av en serverfeil kunne vi ikke fullføre bestillingen din.
  • Transaksjonen er ikke tillatt.
  • Angitt målvaluta er ikke tillatt for dette landet.

Det er viktig å dobbeltsjekke at opplysningene du har skrevet inn, samsvarer nøyaktig med det som vises på kortet eller kontoutskriften. Hvis du fortsatt har problemer, kan du ta kontakt med banken/kortutstederen eller prøve å bruke en annen betalingsmåte.

Prøv betalingen på nytt senere

Hvis du får en av de følgende feilene, er det mulig at systemene våre har oppdaget uvanlig aktivitet på kontoen din:

  • Du har nådd adgangskvoten din for Airbnb.
  • Det ser ut til at denne betalingsmåten ikke kan legges til.
  • Dette kredittkortet kan ikke legges til akkurat nå.

Du må vente i opptil 24 timer for å logge inn på kontoen og prøve å betale på nytt.

Bruk en annen betalingsmåte

Hvis du får en av de følgende feilene, kan det hende du må bruke en annen betalingsmåte:

  • Noe gikk galt.
  • Vi kunne ikke verifisere kortet ditt.
  • Vi kunne ikke utføre denne handlingen.
  • Vi kunne ikke autorisere betalingen til kredittkortet ditt.
  • Beløpet er ugyldig.
  • Betalingsfeil: Beløpet er for høyt.
  • Transaksjonen ble ikke godkjent.

Ta kontakt med banken eller kortutstederen først. Hvis du fortsatt har problemer, kan du prøve å reservere med en annen betalingsmåte.

Endre valutaen du betaler i

Problemet kan skyldes valutarestriksjoner som gjelder for landet du bor i, betalingsmåten du bruker, eller andre faktorer. I disse tilfellene får du følgende feilmelding: Vi kunne ikke gjennomføre betalingen i den valgte valutaen.

Du kan prøve å betale i den foreslåtte valutaen, eller bruke en annen betalingsmåte.

Sjekk beløpsgrensen for betalingsmåten

Det er mulig at betalingsmåten har en beløpsgrense per transaksjon eller døgn, som er satt av banken eller finansinstitusjonen. Hvis beløpet overstiger denne grensen, går ikke betalingen gjennom. I disse tilfellene får du en av følgende feil:

  • Prøv igjen. Noen ganger fungerer det å bytte valuta.
  • account_volume_limit

Det er best å kontakte banken eller finansinstitusjonen for å finne ut om de kan tilby en løsning eller øke beløpsgrensen. Du kan også prøve å bruke en annen betalingsmåte.

Bruk skrivebordsversjonen eller mobilnettleseren til å foreta betalingen

Når du bruker Alipay som betalingsmåte i Airbnb-appen, kan du få følgende feilmelding: Bestillingen eksisterer ikke – Alipay.

Hvis dette skjer, kan du prøve å fullføre bestillingen på en datamaskin eller i en mobilnettleser.

Hvis du får en annen feil

Du kan få en feilmelding som ikke dekkes av denne artikkelen. I disse tilfellene er det best å først kontakte banken eller finansinstitusjonen for å finne ut hvorfor betalingen ikke går gjennom.

Hvis du fortsatt har problemer, kan du prøve å bruke en annen betalingsmåte eller kontakte oss for å få hjelp til å løse problemet.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg