Kommuniser effektivt

Send informasjon til gjestene på viktige tidspunkter.
Av Airbnb 22. feb. 2024
Leselengde 3 min
Oppdatert 22. feb. 2024

Tydelig og rask kommunikasjon med gjestene kan bidra til et flott opphold og føre til positive anmeldelser. Bruk disse tipsene som veiledning.

Begynn med det grunnleggende

Hvordan du kommuniserer med gjestene, bidrar til å sette tonen for oppholdet deres. Her er våre beste kommunikasjonstips:

  • Vær tilgjengelig. Slå på varslinger for å motta og kunne svare på gjestenes meldinger raskt. Annette, som er vert i San Francisco, sier at hun selv for de minste ting ber gjestene om å "kontakte oss umiddelbart, så tar vi oss av det".

  • Vær ærlig. Beskriv nøyaktig hva gjestene kan forvente. "Det du sier at gjestene kommer til å få, må stemme overens med det de faktisk får når de ankommer", sier Daniel, som er vert i San Francisco.

  • Vær åpen. Spør gjestene hvordan du kan få dem til å føle seg komfortable og velkomne. "Det kommer til å være ting som vi som verter ikke forutser", sier Sadie, som er Superhost i Santa Fe i New Mexico.

  • Vær omtenksom. Hvordan du reagerer på et problem, kan gi et varig inntrykk. "Du kan gjøre en vanskelig situasjon om til en ny bestilling hvis du håndterer den riktig, ved å vise empati og jobbe raskt for å løse den", sier Felicity, som er medlem av vertsrådet og Superhost i New South Wales i Australia.

Send meldinger på viktige tidspunkter

Forutse hva gjestene må vite så du kan tilby en smidig opplevelse og få færre spørsmål, spesielt i følgende tilfeller:

  • Bestillingshenvendelse eller -forespørsel. Svar innen 24 timer når gjestene tar kontakt.

  • Bestillingsbekreftelse. Send en "takk for bestillingen"-melding for å opprette kontakt og fortelle gjestene at du er tilgjengelig for å svare på eventuelle spørsmål.

  • Ankomst. En dag eller to før ankomst bør du minne gjestene om hvor de kan finne innsjekkingsinstruksjonene i appen, og dele eventuelle viktige ting om hvordan de kommer seg inn. Spør hvordan det går innen en dag etter innsjekking.

  • Avreise. Send en melding kort tid etter utsjekking for å takke gjestene og be dem om å legge igjen en anmeldelse. Skriv en anmeldelse av gjestene så snart du kan.

Automatiser meldingene dine

En god svarprosent bidrar til at annonsen vises høyere i gjestenes søkeresultater på Airbnb. Bruk disse funksjonene til å forutse og svare på vanlige spørsmål:

  • Hurtigsvar. Velg fra en liste over maler i innboksen, eller skriv og lagre dine egne. Du får veiledning til å tilpasse disse med shortcodes som fyller ut opplysninger om gjest, reservasjon og utleiested.
  • Planlagte meldinger. Gjester mottar automatisk disse på bestemte tidspunkter med nyttig informasjon om oppholdet. Du kan også tilpasse disse med shortcodes.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
22. feb. 2024
Var dette nyttig?