Tilby et femstjerners opphold

Prøv disse tipsene for å finjustere vertskapsrutinen din.
Av Airbnb 17. feb. 2023
Leselengde 2 min
Oppdatert 17. feb. 2023
Det er mer sannsynlig at gjester bestiller steder som har fått gode anmeldelser. Hvis du får lave vurderinger, finnes det ting du kan gjøre for å forbedre gjestenes opplevelser og oppnå de ønskede femstjerners anmeldelsene.

Sett forventninger

Pass på at beskrivelsen av utleiestedet gir en fullstendig og nøyaktig redegjørelse av stedet ditt.

  • Ikke overselg. Del både høydepunkter og særegenheter, alt fra boblebad og peis til knirkende gulv og støy fra gaten.

  • Last opp bilder av høy kvalitet, og fremhev potensielle problemer fra beskrivelsen av utleiestedet i bildetekstene. Ta sikte på å ha med to til tre bilder per rom eller område, inkludert eventuelle toppfasiliteter.

  • Ikke bruk ultrabrede vinkler eller rediger bildene dine for mye, fordi det kan få rommene til å se større eller lysere ut enn de er.

God kommunikasjon

Husk at du er det eneste kontaktpunktet for gjester som bor på stedet ditt.

  • Vær proaktiv og få bekreftet at gjestene har alt de trenger før innsjekking, som veibeskrivelse og instruksjoner for å komme seg inn.

  • Svar så raskt som mulig på gjestenes meldinger.

  • Bruk inkluderende språk i meldingene dine, noe som er essensielt når du skal ønske gjester velkommen.

  • Bruk Airbnb-appen og verktøy som hurtigsvar og planlagte meldinger for å gjøre kommunikasjonen enklere.

  • Send innsjekkingsinstruksjoner minst 24 timer i forveien, slik at gjestene har tid til å lese dem og stille spørsmål. Dette er spesielt viktig for gjester med tilgjengelighetsbehov.

Ønsk gjestene velkommen

Noen ganger er forskjellen mellom en fire- og femstjerners anmeldelse så enkel som å ta hensyn til detaljer.

  • Renholdet er avgjørende. Sørg for at alle overflater, gulv og tekstiler er rene og frie for støv. Etter rengjøringen kan det være lurt å se om du finner noen hårstrå eller andre tegn på smuss eller støv. Selv om stedet ditt er knallfint, må det være plettfritt å få femstjerners anmeldelser.

  • Legg til et personlig preg ved å legge igjen en velkomstmelding eller sende en velkomstmelding i appen.

  • Få stedet ditt til å føles som et hjem. Hvis det er kjøkken i stedet, kan du for eksempel vurdere å utstyre det med gryter og panner, serveringsbestikk og det som trengs til matlaging.

  • De små tingene kan gjøre store inntrykk, som å legge et pledd på en sofa eller sette frem litt kaffe eller te.

Forplikt deg til reservasjoner

I grunnreglene for verter nevnes det at du ikke bør kansellere bekreftede reservasjoner. Hvis en kansellering er uunngåelig, bør du gjøre ditt beste for å kansellere med så mye ledetid som mulig. Kontakt Airbnb hvis du trenger hjelp.

Airbnb
17. feb. 2023
Var dette nyttig?