Skap et femstjerners opphold

Tilby et minneverdig opphold med disse gode tipsene.
Av Airbnb 8. mai 2024
Leselengde 3 min
Oppdatert 8. mai 2024

Gjennomtenkte forberedelser er grunnlaget for et femstjerners opphold. Bruk denne femtrinnsveiledningen for å komme i gang.

Steg 1: Avklar forventninger

Gjør utleiestedet attraktivt samtidig som du er ærlig om hva du tilbyr.

  • Vær ærlig om hva gjestene kan forvente. Gå i detalj om nabolaget og fasilitetene du tilbyr, så gjestene kan avgjøre om utleiestedet passer for dem.

  • Oppdater annonsen hvis utleiestedet endres. Dette kan for eksempel være å legge til nye fasiliteter og holde bildene dine oppdatert. Noen verter oppdaterer til og med bildene så de passer til årstiden.

"Ta med beskrivelser av eiendommens særegenheter på en ærlig og tydelig måte", sier Nikki, som er Superhost i San Francisco. "Det handler egentlig mest om empati. Målet er å være såpass ærlig at du gjør enklere for gjester å velge den eiendommen de vil ha."

Trinn 2: Gjør innsjekking og utsjekking til en lek

Gjestene forventer en problemfri ankomst og avreise.

  • Skriv tydelige innsjekkingsinstruksjoner. Forklar prosessen trinnvis, og få med detaljer som kan være nyttige, for eksempel bilder eller et kart med piler.

  • Hold rutiner ved utsjekking til et minimum Det bør kreve liten eller ingen innsats å følge instruksjonene. Fortell gjestene hvordan døren låses når man går ut.

"Vi har en så enkel utsjekkingsprosess som mulig", sier Keshav, som er vertsrådsmedlem og Superhost i New Delhi. "Rengjøringspersonalet kommer inn og gjør alt, slik at gjestene ikke trenger å bekymre seg for noe."

Trinn 3: Sørg for en varm velkomst

Tenk på hva du vil at gjestene skal føle når de kommer til stedet ditt, og hva du vil at de skal huske når de har dratt.

  • Design et koselig sted. Sørg for bekvemmeligheter som puter og tepper. Ha ledig plass hvor gjester kan sette fra seg sine egne ting.

  • Vis frem lokalsamfunnet. Vurder å dekorere med lokal kunst eller legge igjen en regional godbit. Del favorittstedene dine i en guide.

  • Gjør deg selv tilgjengelig. Fortell gjestene at de kan kontakte deg når som helst. Ha varsling på så du får det med deg når gjester sender meldinger.

"Det viktigste er at gjestene føler seg hjemme", sier Catherine, som er Superhost i Columbus i Ohio. "Ta deg tid til å rydde vekk ting som kan få gjestene til å føle at de er i noen andres hus."

Trinn 4: Forbered deg på det uventede

Tenk gjennom hvordan du håndterer ulike problemer som kan oppstå under gjesters opphold.

  • Sørg for å ha nødutstyr. Utstyr stedet med brannslukker, førstehjelpssett og lommelykt. Del telefonnumre til nødstilfeller i tilfelle gjestene trenger hjelp.

  • Sett deg inn i beskyttelsene du har. AirCover for verter gir beskyttelse fra A til Å og er alltid inkludert.

  • Ha et støtteteam i bakhånd. Knytt forbindelser som kan hjelpe deg med vedlikehold. Legg til en medvert for å sikre at det alltid er noen tilgjengelig for å svare gjester.

Trinn 5: Gi og få anmeldelser

Du kan bruke vurderinger og anmeldelser til å forbedre det du tilbyr, og bygge tillit blant gjestene.

  • Skriv anmeldelser om gjestene dine. Det er en gyllen mulighet til å uttrykke takknemlighet, dele tilbakemeldinger og minne gjester på å skrive en anmeldelse om deg. Verter og gjester har 14 dager etter utsjekking til å skrive en anmeldelse om hverandre.
  • Vær oppmerksom på stjernevurderinger. Gjester kan vurdere oppholdet i sin helhet, og de kan gi deg stjerner for renhold, nøyaktighet, innsjekking, kommunikasjon, beliggenhet og verdi for pengene.
  • Svar på anmeldelser. Bruk det som en mulighet til å vise at du er åpen for forbedringer. Hvis du svarer på en gjests offentlige anmeldelse, vises svaret ditt rett under den.

"Det er viktig å ta til seg det som står i anmeldelser", sier Sadie, som er Superhost i Santa Fe i New Mexico. "Gjester er egentlig guiden til å få fem stjerner."

Hvis du ikke har mottatt den første bestillingen ennå, kan du få personlig veiledning av en Superhost. De er de best vurderte og mest erfarne vertene på Airbnb.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
8. mai 2024
Var dette nyttig?