Tips for å unngå kanselleringer

Oppdater kalenderen din ofte, sett en pris som funker for deg, med mer.
Av Airbnb 4. mai 2021
Leselengde 2 min
Oppdatert 16. feb. 2023

Høydepunkter

  • Finn tips om hvordan du administrerer og oppdaterer kalenderen din.

  • Sett priser som fungerer for deg.

  • Bli kjent med gjestene

Når gjester bestiller turer, vil de helst bare tenke på varm sand mellom tærne eller å utforske en ny by, så det kan oppleves som en stor skuffelse hvis reservasjonen blir kansellert. Kanselleringer undergraver tilliten mellom verter og gjester, og kan også føre til gebyrer og konsekvenser.

Verter gjør en utrolig jobb med å imøtekomme reservasjoner og å gjøre sitt ytterste for å støtte gjester hver dag. Her er noen tips til å unngå kanselleringer.

Sørg for at kalenderen din er oppdatert

Omar, en Superhost i Mexico City, foreslår å følge med på reisetrender og planlegge fremover. "Sett deg inn i sesongendringene i området ditt – høysesong, lavsesong – og planlegg kalendertilgjengeligheten din fremover med tanke på korte, mellomlange og lengre opphold", sier han.

  • Blokker spesifikke datoer der du vet at du ikke kan ta imot gjester.
  • Bestem hvor lang forhåndsvarsling du trenger fra gjestene.
  • Du kan planlegge kalenderen din opptil to år frem i tid.
  • Kontroller kalenderen regelmessig og juster etter behov.
Sett deg inn i sesongendringene i området ditt og planlegg tilgjengeligheten din fremover.
Superhost Omar

Velg de rette kalender- og bestillingsinnstillingene

Øyeblikkelig bestilling er en fin måte å spare tid og energi på, så lenge kalenderen og innstillingene dine oppdateres ofte.

  • Vurder å synkronisere Airbnb-kalenderen med hovedkalenderen din (for eksempel iCal eller Google).
  • Du må holde kalenderen oppdatert for å ha nytte av øyeblikkelig bestilling.
  • Hvis kalenderen ikke er oppdatert, kan du få dobbeltbestillinger eller bestillinger på datoer der du ikke har mulighet til å ta imot gjester, noe som kan føre til kanselleringsgebyr.
Du kan tilpasse bestillingsinnstillingene slik at de fungerer for deg, ved å angi en minimums- og maksimumsgrense for lengden på oppholdet, hvor lang forhåndsvarsling du vil ha, og hvor lang tid du trenger for å forberede deg på gjester.

Sett en pris som passer for deg

En god prisstrategi handler om å finne den rette balansen mellom å være attraktiv overfor gjestene og samtidig være fornøyd med inntekten din.

  • Sett egne priser for bestemte netter, uker eller måneder.
  • Undersøk priser per natt for lignende utleiesteder i området.
  • Slå på smart prissetting for å slippe å gjette riktig pris.

Bli kjent med potensielle gjester

Jevnlig kommunikasjon med gjestene er viktig, og meldingsverktøyene våre gjør det enkelt å holde seg oppdatert.

  • Hvis du vil vite mer om en potensiell gjest, kan du lese anmeldelsene av vedkommende.
  • Du kan sende de samme hurtigsvarene til alle potensielle gjester for å knytte kontakt og få mer informasjon.
  • Skap et inkluderende miljø ved enkelt og greit å spørre gjestene: "Hva trenger du for å føle deg trygg og velkommen på stedet mitt?" 
  • Tilby forhåndsgodkjenninger og oppmuntre gjestene til å kontakte deg før de bestiller. Vi har erfart at gjestene noen ganger tar kontakt med verter på forhånd for å vurdere om de kommer til å bli godtatt og ønsket velkommen.

Fremfor alt må du huske på retningslinjene mot diskriminering. Ved å være vertskap på Airbnb samtykker du til å inkludere og respektere alle gjester.

Finn mer informasjon om vertskanselleringer

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Høydepunkter

  • Finn tips om hvordan du administrerer og oppdaterer kalenderen din.

  • Sett priser som fungerer for deg.

  • Bli kjent med gjestene

Airbnb
4. mai 2021
Var dette nyttig?